Group Buying Phenomenon


Fenomen grupowego kupowania ma swoje początki w Chinach (z języka Chińskiego Tuángòu, w wolnym tłumaczeniu "kupowanie zespołowe"), gdzie wszelkiego rodzaju produkty, od mebli przez pralki do samochodów można nabyć w atrakcyjnej cenie, pod warunkiem zebrania odpowiedniej liczby kupujących.

 

Model ten został zaadaptowany przez LivingSocial.com oraz Groupon.com na rynku USA, skupiając się na sektorze usług (lokalne restauracje, spa, kina, etc.) przy wykorzystaniu promocji przez kanały social media (Facebook, Twitter).

Grupowe zakupy spotkały się z uznaniem klientów na całym świecie, dając im możliwość odkrywania nowych, ciekawych miejsc we własnym mieście za ułamek ceny. Jednocześnie, firmy usługowe chwalą sobie ten kanał promocji jako jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych.

 

OKazik.pl wkracza na rynek social commerce w Polsce w drugiej polowie sierpnia, z zamiarem spopularyzowania zakupów grupowych.